Recommendation Engines – van harte aanbevolen

Amazon werkt er sinds jaar en dag mee: “Customers who bought this, also bought….”. Facebook en LinkedIn opperen dat u die en die persoon misschien kent. Netflix raadt u films en series aan, ook als u denkt dat u uitgekeken bent. Dichterbij huis proberen Bol.com en Coolblue u te verleiden tot aanschaf van producten als u aan het rondkijken bent in hun webwinkels. Dat is allemaal mogelijk dankzij Recommendation Engines.

Naar verwachting worden Recommendation Engines de komende jaren alleen maar belangrijker. Consumenten kampen steeds vaker met een ‘information overload’, en gaan graag af op aanbevelingen van (vooral) andere consumenten. Ook wordt het steeds makkelijker en goedkoper een Recommendation Engine te (laten) bouwen, installeren en onderhouden. Inmiddels zijn we toe aan ‘de tweede generatie’ van Recommendation Engines, die via de cloud toegankelijk zijn, gebruik maken van gegevens die afkomstig zijn van sociale media om productaanbevelingen te geven en in hoge mate zelflerend zijn. De kwaliteit ervan neemt voortdurend toe.

In de whitepaper Recommendation Engines – van harte aanbevolen wordt uitgelegd wat zijn, welke voordelen ze kunnen bieden en voor wie ze aantrekkelijk zijn om in te zetten.

Download de whitepaper via de site van Anchormen

Deel:

Geef een reactie